Smart CV EXTRA

Po zalogowaniu się na stronę SmartCV, możesz dokonać edycji swoich danych. Zacznij od wyboru interesującego szablonu. Wybierz Smart CV Extra, jeśli jesteś bardziej wymagający i chcesz zarządzać nazwami i kolejnością poszczególnych sekcji. Do wyboru będziesz miał również więcej rodzajów diagramów, które możesz wykorzystać celem zaprezentowania swoich umiejętności. Wersja Smart CV Extra została ponadto wzbogacona o możliwość dodania referencji od poprzednich pracodawców i współpracowników.

Aby skonfigurować swoje CV i dodać treści kliknij w odnośnik “Personalizacja”.

1

Numerami 1-9 zostały oznaczone pozycje umożliwiające dodanie treści Twojego CV. Poszczególne elementy będą pojawiać się w wyznaczonych do tego miejscach. Nie musisz wykorzystywać wszystkich opcji. Sam zdecyduj, jakie informacje chcesz zamieścić i wybierz stosowne warianty. Dokładny opis każdej z nich znajdziesz poniżej.

  1. O mnie

W tej sekcji dodasz swoje zdjęcie oraz uzupełnisz podstawowe informacje: imię i nazwisko, datę urodzenia, dane kontaktowe – telefon, e-mail i adres zamieszkania, a także dokonasz podsumowania zawodowego. Ponadto możesz dowolnie zmienić rozmiar czcionki i kolor pola, ikony lub czcionki. Możesz zdecydować, czy przy otwarciu strony ta sekcja ma być otwarta czy też rozwinięta.

  1. Blog

2

Pole umożliwia wpisanie dodatkowych treści, które potwierdzają nasze umiejętności, a nie zostały umieszczone w CV. Działa jak zwykły blog, w którym możesz dodawać teksty, zdjęcia i inne multimedia. Do wpisu możesz dodawać tagi i kategorie. Dodatkowo możesz wybrać, ile ma być wyświetlanych sidebarów.

(Sidebar jest polem po prawej stronie bloga czy wpisu, gdzie można dodawać różne widgety. Dla każdego wpisu możesz zdefiniować inny sidebar. Aby dodać widgety do danego sidebaru przejdź do zakładki Wygląd, a następnie Widgety.)

3

Możesz zdecydować czy Twoje posty mogą być komentowane i udostępniane dalej, dzięki temu czytelnik będzie mógł udostępnić twój wpis na swoim profilu na Facebooku, Twitterze i Google Plus.

4 5

Ponadto możesz dowolnie zmienić rozmiar czcionki i kolor pól, ikon lub czcionki. Możesz zdecydować, czy przy otwarciu strony ta sekcja ma być otwarta oraz czy wyświetlić podobne wpisy i boks z Twoim opisem.

  1. CV

W tej sekcji zmienisz kolor zakładki “CV” lub ikony “umiejętności”, a także dodasz opcję drukowania CV. Wpisy umożliwiają dodawanie treści CV, takiej jak doświadczenie zawodowe czy wykształcenie.

7

Zacznij od wyboru odpowiedniej kategorii. Zaznacz opcję CV i dodatkowo wybierz np. “wykształcenie”, jeśli chcesz zamieścić informację o tym, jakie szkoły ukończyłeś.

Następnie uzupełnij informacje, takie jak np. nazwa uczelni i kierunek studiów i kliknij “opublikuj” Dane możesz później edytować.

8

 

  1. Portfolio

Do portfolio dołączysz tworzone przez Ciebie grafiki lub zdjęcia. Postępuj w sposób analogiczny, jak w przypadku wpisywania informacji o posiadanych kompetencjach zawodowych, klikając w odnośnik oznaczony na poniższym obrazku kolorem fioletowym.

10

Możesz dostosować kolor ikony oraz ilość grafik wyświetlanych na jednej stronie. Jedna z opcji pozwala także na dodanie opisu, który wyświetli się po najechaniu kursorem na poszczególne elementy graficzne zamieszczone w portfolio.

  1. Referencje

W zakładce możesz wybrać nazwę sekcji, jej kolor oraz to, czy ma być widoczna. Aby dodać referencje kliknij w miejsce oznaczone na obrazku nr 5.

11

Zostaniesz przeniesiony do panelu wpisów. Tam znajduje się instrukcja, jak dodawać referencje.

12

Następnie kliknij “Opublikuj”.

13

  1. Kontakt

Dane kontaktowe wpisałeś już w sekcji nr 1, tutaj jednak wybierzesz kolor boksu “kontakt”, a także zdecydujesz czy chcesz dołączyć mapę lub formularz kontaktowy do swojego CV.

  1. Social media

Możesz podlinkować także swoje profile w mediach społecznościowych. W tym celu podaj adresy. Wklejaj pełne linki zaczynając od http:// lub https://

Jeśli nie chcesz wyświetlać danej ikony pozostaw jej pole puste.

  1. Różne

W tym miejscu zmienisz kolor tła i wybierzesz zakładkę, wyświetlaną automatycznie po wejściu na Twoje Smart CV. Zamieścisz też treść, która pokaże się na dole strony, informującą np. o prawach autorskich lub zgodzie na przetwarzanie danych osobowych. Ponadto możesz dodać tzw. favicon, czyli ikonę, która pojawi się w polu adresowym przeglądarki lub na karcie z otwartą stroną.

Tutaj też możesz dowiedzieć się, kto odwiedzał Twoje Smart Cv. Wystarczy, że zarejestrujesz swoje Smart CV w Google Analytics: https://www.google.com/analytics/ i wkleisz swój kod śledzenia – dzięki temu dowiesz się ile osób i skąd wchodzi na twoje Smart CV

  1. Widgety

Lista możliwych do dodania widgetów w Smart CV Extra jest bardzo różnorodna. Są to niezależne obszary, dzięki którym dodatkowo wzbogacisz swoją stronę.

14

Dostępne widgety po lewej stronie możesz wstawić w dowolne pola po prawej. Na przykład: “Chmurkę tagów” możesz przeciągnąć na zakładkę “Blog” i w ten sposób będą się one wyświetlały pod Twoimi postami.

Swoje umiejętności możesz przedstawić za pomocą wykresu. W tym celu przeciągnij pole “Umiejętności” na “Zakładka CV”. Następnie wpisz tytuł grupy umiejętności, np. “języki obce” (możesz też dookreślić umiejętność podtytułem), w rubryce umiejętność wpisz jakie znasz języki obce, w poziomie określ na ile procentowo znasz ten język i dobierz kolor. Wybierz “Styl”, czyli formę wykresu – może to być pasek, koło, lub kręgi. Aby dodać kolejny język obcy kliknij “Dodaj umiejętność”. Kliknij zapisz.

Naciśnięcie “Usuń” spowoduje usunięcie całej grupy umiejętności. Aby dodać kolejną grupę umiejętności ponownie przeciągnij pole “Umiejętności” na “Zakładka CV”.

Nieużywane widgety możesz przeciągnąć na pole “Nieużywane widgety”. Nie będą wtedy widoczne.


Copyright © 2017 · Smart MBC by ANW
x